Thursday, June 23, 2011

Diary Of MOdern Mom 14

Stress datang lagi. Mood tak baik pagi ni sbb rushing in hurry pepagi nk p kerja. Ingat dptla skip n terus ke ofis awai skit. Mujoq boss dah outstation pagi2 lagi kalo tak mesti tak dpt parking.
Dikyad mcm biasa kena gak aku bwk ke rumah ibu. CIk Ipa ikut ayah sbb keja syif mlm bolehlah dia jaga sementara nk abis kerja ptg ni.
Terbaca lak tajuk Taat dlm ikim punya fb. MAlas nk komen kt situ. BAik aku komen kt blog aku. Hmm bagi aku , taat..taat..taat. MMg wajib taat. TApi selalunya si isteri ja yg tersgtla taat. Si suami kalau taat jugak alhamdulillah la kan. Tapi ada jugak kes yg dua2 pun tak taat pd allah terutamanya. Itu wallahua'lam bissawab. Sndiri jawab dlm kubur sok.
Mmg bagus siaran radio ikim ni. Tapi awat pulak asyik buffering for connection ja hari ni. Internet aku buat pasai lagi nmpknya.
Semenjak dah beralih umoq ni aku dah malas nk dgr siaran berunsur hiburan. TArget utama kita nk hidup bukan nk berhibur semata-mata. Ingat mati itu lebih bijak, tapi kalau ingat mati saja tak cukup. PErsediaan kearah mati itu yg penting. Sembahyang dan amal ibadat yg lain ,kalau tak dibuat mmg tak lengkap hidup ni.
So kpd ibu2 mithali yg lain hrp taat2 la kpd allah,rasul,islam,suami dan keluarga. Nak masuk syurga pun mmg bukan senang.. apa2 pun aku cuba berusaha ja kearah yg lebih baik. insyaallah..allah permudahkan.

No comments:

Post a Comment