Wednesday, July 13, 2011

10.07.11


------------------> My Kids In The Frame <--------------------------

Masih tak terlambat nk buat entry pasal birthday anak sulung aku - Muhammad Norfiddin - yang dah genap 8thn mulai 10.07.11.
Anak teruna yg tak suka bergambar ni sgt pemalu tp pemarah kalau tak kena gaya dihati dia. Rasa mcm dia dh terikut perangai wan dia, atau perangai aku kot..sikit2 nk jerkah org ja. Aduih cmana nk ubah tabiat tak elok ni.
Birthday Abang Pidin kali ni disambut dgn agak sederhana. Aku cuma beli kek sebijik dan ditambah oleh kek sebijik lagi oleh Nyah (makngah) dia. HAdiah2 pun dibeli oleh Tok dan mak2 menakan dia.
Semakin besar panjang semakin manja.Dah ada bilik sendiri tp masih nk menumpang bilik dgn ibu lagi. KDg2 sampai kena marah barulah nk bergerak nk buat kerja. Sgt slowmotion kalau buat kerja sekolah. Sampaikan cikgu2 mai ngadu kt aku , pidin tak buat kerja sekolah bg siap..ISh yg cikgu ni pun.Ingat aku tak ambik insiatif utk tengok / pantau kerja sekolah anak2 gamaknya..walhal hari2 aku berleter soh buat tu ini. tp dia nak aku dok tepi telinga dia 44j utk tengok dia buat kerja. Sedangkan aku masih ada byk kerja terbengkalai. Didapur,dibilik air,dibilik tidur, kain baju, pinggan mangkuk..tu tak masuk adik2 dia yg sat2 berak +kencing nk kena tengok..
Cikgu pun sepatutnya paham..anak aku ni kategori mana. Kalau lambat mestila cikgu slowkan skit tulisan kt papan hitam tu dan pantau anak2 murid dah habis tulis ka belum. KAlau dh padam, bila balik mana pulak aku nk cekau buku mana nk soh dia tulis balik??pening..





Tengok la gaya dia kalau org nk amik gambar..selalu mengelak!



Ni pic masa darjah 1 dgn anak2 kwn baik aku ..


Fiddin masa umur 2 1/2 thn dgn NAtasha

.....Semoga anak ibu jadi anak soleh utk pimpin adik2 & terus berusaha & berjaya dunia akhirat..amin ya rabbal 'alameen ........

No comments:

Post a Comment